Handelsbetingelser

Opdateret 05.02.2024

1. Virksomhedsoplysninger

Dryk Aps

Dyrehavevej 5

4672 Klippinge

CVR 41099917

Disse handelsbetingelser (herefter kaldet “Betingelserne”) gælder for alle produkter, der bliver solgt på dryk.dk og dryk.com af Dryk Aps (herefter kaldet “Virksomheden”), som kunder heraf (herefter kaldet “Kunder”) måtte købe.

Bemærk, at forretningsbetingelserne for vores erhvervskunder på enkelte punkter adskiller sig fra de generelle forretningsbetingelser. Disse undtagelser er beskrevet til sidst i forretningsbetingelserne under “Erhvervskunder”.

Aftaler med Dryk ApS indgås på dansk, medmindre andet er aftalt.

2. Priser og betaling

Alle priser på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive moms, afgifter, told m.m., medmindre der er tale om salg til erhvervskunder. Du kan kun bestille varer hos os via vores hjemmeside.

Webshoppen modtager betaling med kortbetaling via Dankort, Visa eller Mastercard samt Mobilepay. Vi trækker penge på dit betalingskort, når din vare er pakket og klar til forsendelse. Betaler du med Mobilepay, trækkes pengene med det samme. Benytter du Mobilepay til vores abonnementsordning, skal du huske at tilmelde dig en betalingsaftale inde i appen.

3. Levering

Som privatkunde bliver dine varer leveret med Bring. Du kan vælge at få leveret til din hoveddør eller til en pakkeshop. Dine varer stilles ved din hoveddør, såfremt du ikke har ønsket andet. Hvis det af en eller anden årsag ikke er muligt, at levere på din adresse, vil transportøren aflevere din pakke i nærmeste pakkeshop. Ønsker du at modtage dine varer et andet sted end foran din dør, kan du i de fleste tilfælde godt lave en særlig aftale herom. Bor du i aflåst opgang, er det dit ansvar at sikre, at vores transportør kan få adgang.

Forsendelser afsendes mandag og torsdag. Såfremt det falder sammen med en helligdag, afsendes der i stedet den næstkommende hverdag.

Fragt

Vores fragtpris starter fra 49 kr.  Ved hjemmelevering opkræves et gebyr på 15 kr.

Hos DRYK har vi tre typer kasser til forsendelse; en type til vores 6×1 liters kasser, en anden til vores smage- og baristakasse og en tredje til vores brikdrikke.

4. Returnering af varer

Du har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, når du handler fødevarer. Du kan altså ikke fortryde hele eller dele af dit køb. Er kvaliteten af modtagne produkter dog ikke i orden, kan du selvfølgelig gøre brug af vores smagsgaranti og reklamere over det givne produkt.

Smagsgaranti

Hvis du modtager et produkt og oplever, at det ikke lever op til forventningerne, kan du gøre brug af vores smagsgaranti. Send en mail til info@dryk.com med en beskrivelse af problemet. Vi vender tilbage til dig inden for 1-2 hverdage og refunderer beløbet.

Garantien er begrænset til 6 liter pr. produkt, og vi forbeholder os ret til at anmode om at få sendt de overskydende produkter tilbage til vores lager. Vi refunderer ikke fragt eller andre omkostninger fra tredjepartsleverandører.

5. Databehandling

Når du foretager et køb på shop.dryk.dk, opretter du dig samtidig som kunde i vores system. De oplysninger du indtaster, er udelukkende til brug for afsendelse og betaling af din ordre. Formålet er, at vi kan levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig. Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav, herunder til bogføring og regnskab. Ved køb indsamles IP-adressen for at varetage vores interesse i at kunne forhindre svig.

Du finder en uddybende gennemgang af vores cookie- og persondatapolitik her.

6. Klagemuligheder

Reklamation

Du har lov til at klage over fejl og mangler på en vare i op til to år, efter du har købt den. Købelovens mangelsregler finder således anvendelse. Det gælder selvfølgelig kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhedsperiode.

Reklamation skal ske indenfor et rimeligt tidsrum efter dit køb. Du kan ikke klage over produkter, som er udløbet i forhold til datomærkningen. Vi tilstræber, at der altid er minimum 6 måneders holdbarhed på vores produkter, når du modtager dem. Mindre holdbarhed angives som “madspildsprodukter”, således at du ikke er i tvivl om, at produkterne har kortere holdbarhed.

Smagsgaranti

Hvis du modtager et produkt og oplever, at det ikke lever op til forventningerne, kan du gøre brug af vores smagsgaranti. Send en mail til info@dryk.com med en beskrivelse af problemet. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt og senest inden for 1-2 hverdage og refunderer beløbet.

Garantien er begrænset til 6 liter pr. produkt, og vi forbeholder os ret til at anmode om at få sendt de overskydende produkter tilbage til vores lager. Vi refunderer ikke fragt eller andre omkostninger fra tredjepartsleverandører.

Har du en ærgerlig oplevelse i interaktionen med virksomheden eller ønsker at indgive en klage, bedes du sende en mail til info@dryk.com, med en beskrivelse af problemet. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt og senest inden for 1-2 hverdage.

7. Kontakt

Ved generel henvendelse, send venligst en mail til info@dryk.com eller ring til os på tlf. nr. +45 31 49 77 00 i tidsrummet 8-16 i hverdage. Har du en konkret henvendelse, kig gerne på vores side “Om Teamet” og se hvilken medarbejder, der er relevant at kontakte jf. din henvendelse. Vi sidder altid klar til at hjælpe dig.

8. Ændringer og opsigelse

Ændringer

Du kan foretage ændringer ved at logge ind på din bruger på shop.dryk.dk. Du kan også kontakte os på tlf. nr. +45 31 49 77 00 i tidsrummet 8-16 i hverdage eller mail info@dryk.com. Din mail vil blive besvaret indenfor 1-2 hverdage.

Opsigelse

Dit abonnement fortsætter indtil du selv afmelder det. Du opsiger dit abonnement ved at følge instruktionerne på shoppen. Du vil herefter modtage en bekræftelse af din opsigelse på mail.

9. Erhvervskunder

Erhvervskundernes forretningsbetingelser adskiller sig fra Dryk ApS’ generelle forretningsbetingelser på følgende punkter:

• DRYK’s erhvervsafdeling kan kontaktes pr. Mail på order@dryk.com. På telefon og brev, gælder de samme numre og adresser, som beskrevet øverst i forretningsbetingelserne.

• Erhvervskunder kan købe direkte gennem DRYK eller indirekte gennem foodservice.

• Erhvervskunder får tilsendt faktura ved afsendelse af bestilling. Som udgangspunkt er betalingsbetingelserne er netto 8 dage fra modtagelse, medmindre andet er aftalt.

• Kontakt vores salgsteam, hvis du har spørgsmål til dit samarbejde med DRYK. Du finder kontaktoplysninger til vores Business Managers her.

 

Scroll to Top